onsdag 16 mars 2011

Tanken bakom det?

Seriöst? Hur fan tänker de? Vill de ha utbrända lärare redan innan de fått sin examen? Jag rent utav spyr på´t. Hur ska man hinna lära sig något när man stressar igenom både seminarier, kurslitteratur och rapporter. Jag hinner liksom inte reflektera över vad jag läser ens och än mindre vad jag skriver. Sedan är jag trött på människor som inte tar sitt ansvar och likväl människor som inte vågar stå upp för sina åsikter. Förskolenivå. Med det vill jag ha sagt att universitetet borde avskaffa grupparbeten helt, eller placera alla ansvarstagande morsor i samma grupp! UÄÄÄK, vad jag är trött på allt som har med universitet och studier att göra!



Ska börja testa att läsa kurslitteraturen för ungarna, jag somnar bara jag öppnar skiten! Så så började min förmiddag, med en låg nap. Därefter var det tusen telefonsamtal fram och tillbaka och sedan var min motivation som bortblåst. Hängde lite tvätt och plockade och sedan kom jag till ro och kunde skumma igenom den sketna texten. Ja, det är vad jag gjort idag, alltså ingenting. Har fortfarande pjamas på mig och tänker fortsätta ha det ända tills jag ska gå och lägga mig igen för Mange är snäll och hämtar hem barnen. Snart kommer mormor och morfar förbi och levererar vår beställning, mormor har varit på Ullared, spännande!



Ska lyssna på Bruno Mars - Grenade tjugosju gånger nu, den går ju banne mig inte att tröttna på och den är ju så sjukt grym!



So long!

1 kommentar:

  1. Får jag räknas som ansvarstagande icke mamma? Ledsen ems! :(

    SvaraRadera