måndag 7 mars 2011

Mardröm!

Pigg, utvilad och förväntansfull!

När vaknade jag pigg senast? Jag minns inte ens! Och glad, jag tycker det ska bli så roligt att gå på intervju idag :)

Vaknade av en mardröm inatt, hela magen knöt sig och jag började gråta. Drömde att vi var på kryssning och båten började sjunka. När hela båten fylldes med vatten var vi nästan inne i hamn och jag hoppade i vattnet med en sovande Elton i famnen, minns att jag tänkte att det var skönt för honom att sova när han nu skulle dö. Det var vinter så kroppen domnade bort i vattnet och Elton skrek inte ens men vi blev räddade till land. Där stod jag och hoppades på att resten av familjen skulle komma. Ellioth hade varit med mormor och morfar på båten då jag bara kunde ta ett barn. När jag stod där fick jag känslan av att jag aldrig skulle kunna leva utan Ellioth. Jag har nog aldrig gråtit så mycket, den känslan av att kanske bara ha räddat ett barn och behöva leva utan det andra. Fy fan vad hemskt! Plötsligt kom min lilla kille insvept i en stor filt med nästan svarta läppar... Då vaknade jag! Jag började gråta på riktigt och sprang in i killarnas rum för titta till dem och sedan kröp jag tätt intill Mange. Det är så skrämmande när drömmar blir så verkliga! Kanske kommer dessa drömmar för att påminna en om att se till det man har istället för det man har! Att man ska älska, varje dag! Älska som om det vore din sista dag!?

Nu fick vi precis humm om att nästa föreläsning är inställd, "SYND"!
Då hinner jag hem och ladda om för audition :) Önska mig lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar