torsdag 31 mars 2011

Tenta, både natt och dag!

Vad jag gjorde inatt? Skrev tenta! Jag drömde att jag åkte och hämtade upp Emelie och Lina för att åka ut mot något bergsparti där tentan skulle skrivas. På vägen blev jag kissnödig och väl framme på toa på ett hotell fick jag diarré så där satt jag. När jag kom ut till bilen igen var brudarna galna på mig för vi var sena! Väl framme och till ingången till "tentasalen" hade jag glömt mitt Liu-kort i bilen och när jag gick tillbaka för att hämta det hittade jag inte bilen. När jag tryckte på blippen öppnades en annan Peugeot :S Jag fick iaf komma "in" utan kortet och själva salen var ute i en bergssluttning. Man satt precis bredvid varandra som i en biosalong och när jag kom in var det ju smockat och alla hade börjat med tentan, man fick tydligen diskutera med varandra. När jag stod där och kikade efter en plats kom läraren fram och pekade och viskade att det fanns en plats bredvid ett par killar. De var inte så smarta och kunde behöva min hjälp :S Jag satt kvar sist och kunde inte en enda fråga. När jag kom ut var det ju tomt på parkeringen iaf så jag hittade ju bilen. Den hade det dock varit inbrott i och de hade stulit min iphone! Väl hemma, framför datorn fick jag se att de från min mobil hade lagt upp massor privata bilder på min Facebook...
Vilken dröm!

Och hur var det på riktigt då? Jodå, skitnödig var jag (dock inte på samma sätt!) men jag var där i tid. Och att skriva tenta var ju en hel vetenskap i sig. Jackor vid väggen, endast pennor och tilltugg på borden, Liu-kort tillhands och så fick man ett speciellt id-nummer för tentan. På varje sida skulle det stå sidnummer, kurskod, tentakod, datum och det här id-numret. Man fick bara skriva på ena sidan av pappret och endast en fråga per blad osv... Galet mycket att hålla reda på. Tentan är skriven men jag vågar inte hoppas på något... Om två veckor vet jag!

Nu har jag städat lägenheten och tar mig en välförtjänt nap...
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar