söndag 19 oktober 2014

Tjock men nöjd


Då är jag alltså i v. 25  (24+2) nu och har lagt på mig rejält, tyvärr. Allt sitter typ på rygg, rumpa och lår och jag har gått upp 12 kg :( Det var vad jag tänkte mig på hela graviditeten liksom. Skitsamma, jag vet att jag fixar att gå ner det efter graviditeten och nu får fokus ligga på att bebis och jag mår bra just nu. Och bra mår jag av att äta ofta och regelbundet, annars kommer illamåendet. Att jobba på förskola passar ju då perfekt eftersom jag äter frukost innan jag åker till jobbet, sedan en andra frukost på jobbet, frukt, lunch, mellis, kanske en frukt igen, middag hemma och sedan kanske någon liten bit kvällsmat innan jag går och lägger mig. En Losec på det och jag slipper halsbränna och mår topp (om vi bortser från den ständiga huvudvärken som ingen mat i världen råder bot på!). Innan åt jag alldeles för mycket godsaker vilket jag nu har försökt dra ner på och endast tillåter mig äta på helgerna. Annars kommer det gå riktigt illa med vikten :/

Då har ni lägeskontrollen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar