måndag 6 oktober 2014

En dag i min smak


Nya kuddarna (med favvomönstret <3) och nya pläden, in love!

Inatt sov jag i princip nada. Jag drömde jättekonstigt och vaknade stup i kvarten och vid 04.30 ringde klockan. Jag var aptrött när jag klev upp men kände ändå att det skulle bli en bra dag. Var på jobbet strax innan 6, satt i mörkret livrädd till första barnet kom vid 6.45 :/ Kidsen brukar ju vara uppe i taket på måndagar men styr man bara upp leken håller de sig lugna och de gjorde de idag. Påväg hem svängde jag förbi expeditionen och lämnade sjukintyg och fick med mig papper för beräkning av nytt SGI hem. När jag körde hem stod världens gladaste Elton vid staketet vid förskolan och vinkade glatt till sin mamma <3 Väl hemma sov jag i nästan två timmar och efter lite lunch for jag för att hämta hem kidsen. Ellioth var i Hellgrenshagen med skolans idrottsprofil så jag fick bara med mig Elton hem. Vi kollade över hans vinterkläder och vinterskor och rensade bort sådant som var för litet. Lagom till vi var klara kom Ellioth hem och fick prova sina grejer. Grabbarna är redan klara bortsett från några tjockare mössor vilket känns helt fantastiskt. Eller nu ljög jag, Ellioth behöver vinterskor, men det är också den enda stora utgiften, gött! Jag fotade även det vi rensade och har nu lagt ut det på Bloppis! Innan dess var jag en sväng på gymmet med Fanny och när jag kom hem bjöds jag på fantastiskt goda fiskpanetter och hemmagjort potatismos. Därefter duschades och nattades barnen och först nu sitter jag på soffan och njuter av att inte göra någonting. Lite Kesella och hallon har jag gjort mig välförtjänt av efter denna effektiva dag! En dag helt i min smak <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar