lördag 4 oktober 2014

Hemlängtan



Alltså det där fredagsmyset blev det inget av igår. Jag somnade såfort jag hade postat inlägget på bloggen och så sov jag gott till det var dags för en dusch och flytta in till sängen strax efter midnatt. Då blev dock M och jag osams och låg och diskuterade till strax innan 02.30 och somnade sedan apsura på en varsin kant av sängen. Jag vaknade precis lika sur imorse och kände att jag behövde komma bort ett tag så jag bokade in en dejt med bästa lil'sis Fanny. Vi möttes upp på stan och började med en god lunch och massor tjatter på Steves i över en och en halv timme och sedan tog vi en liten shoppingtur. Jag köpte bland annat en filt, nappar och pjamas till bebis men bästa köpet idag var utan tvekan påslakanset till oss. Jag köpte ju till bebisen för några veckor sedan och är helt förälskad i mönstret och nu när Hemtex hade ett så jäkla bra erbjudande kunde jag inte låta bli att matcha. Bedseten kostar egentligen 399:-/st men köpte man två fick man 300 kronor rabatt så då blev det ju knappa 500-hundringen för båda seten, sjukt värt! Nu har de dock packats ner och kommer tas fram först när sovrummet är renoverat, och kanske först när bebis landat :)

När jag kom hem kom mormor och morfar och hämtade Ellioth som skulle sova hos dem. Precis när middagen var klar ringde dock mormor och bad mig hämta honom då hon menade att han hade feber och var jätteledsen. Jag kastade i mig maten och gasade järnet för att hämta honom. När jag kom dit var han som en studsboll och vi kunde konstatera att han insjuknat i hemlängtan :) <3 Tempen visade dessutom 36,5 :)

Nu sitter vi hela familjen i soffan och lördagsmyser framför Fångarna på fortet. Ikväll SKA jag inte somna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar