onsdag 8 oktober 2014

Babynest- en fara?


Nu behöver jag er hjälp! Jag är helt förälskad i detta babynest men så har jag fått höra att man bör undvika babynest. Vad har ni för erfarenhet? Ni som läser och jobbar med nyfödda, är dessa babynest en fara för barnet? (Kommentera!! Jag läser alltid alla kommentarer men bloggar från appen och därifrån kan man inte godkänna kommentarer...)

Idag vaknade jag aningen piggare än igår. Ingen feber men fortfarande förkyldhängig. Jag tog Alvedon och låg kvar i sängen ända till klockan 10 men sedan fick jag för mig att städa. För att kunna göra det behövde jag flytta tre stora säckar med vinterkläder och det var väl inte det smartaste för den här tjockisen. Jag såg lite stjärnor för att en stund senare vakna, platt på mage, på golvet. Jag har alltså svimmat och hamnat på magen. Jag har ju troligtvis tagit emot mig men jag minns inte. Jag gjorde illa höften i fallet och bebisen blev nog chockad för den rörde sig inte förrän cirka fyra timmar senare. Men nu har den sprattlat hela eftermiddagen sedan dess så då kan det ju inte vara någon fara kan jag tycka. Jag vilade en stund efter svimningsattacken och sedan städade jag klart, i lugnt tempo. Lagom till 13.30 kom M hem med lunch och sedan jobbade han hemifrån. Vid 15 gick vi och hämtade hem kidsen från förskolan och skolan och de tycks vara mycket piggare gällande sina förkylningar. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet igen också.

Kvällen bjuder på finbesök då M ska ut och äta med kunder, mys <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar