fredag 3 oktober 2014

Fredagsdejt


<3

Vaknade med en sådan där riktig fredagsfeeling och kände mig riktigt pigg. Sängen full av barn och en liten sprattlande groda i magen på det och jag kände mig så jäkla lycklig <3

Kom till en tyst och lugn arbetsplats och åt frukost tillsammans med barnen med tända ljus. Därefter lekte de så lugnt och fint att jag hann pyssla med lite pappersarbete. Vi spenderade förmiddagen ute i ett fantastiskt höstväder för att gå in och bli bjudna på pizza till lunch. Eftersom jag slutade i samma veva tog jag en slice i farten då jag skulle möta upp mannen för en lunchdate. Vi körde ett säkert kort och valde Ikea då vi kunde kombinera lunchen med att spana på garderober till vårt sovrum som snart ska renoveras! Efter den mysiga lunchen for jag till skolan och hämtade Ellioth, följt av förskolan och hämtade Elton. Full rulle hem för lite mellis innan vi styrde mot Ljungsbro och mormor och morfar. Jag fick fina slingor i håret och kidsen tog cyklarna till lekparken (när blev de så stora att de ger sig iväg ensamma?). Elton blev kvar där då mormor och han bestämt att han skulle sova där och jag och Ellioth körde hem. Väl hemma blev vi bjudna på god middag och medan pappsen diskade gjorde vi pärlplattor! Nu är det fredagsmys i soffan som gäller resten av kvällen!
Toppenfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar