onsdag 15 oktober 2014

Ångesten gnager


Den här dagen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Jag klev upp strax innan 6, hoppade in i duschen och började göra mig klar för jobb. När jag försökte få upp grabbarna visade det sig att Eltons ena öga klibbat ihop, hej ögoninflammation! Jag tyckte att han var röd i ögonen redan igår och sa till M att han nog skulle ha ögoninflammation imorgon och oj så rätt jag fick. De hade ett fall till av det på förskolan så då vet vi ju att det kommer därifrån. Eftersom M idag reste bort blev det min tur att VAB:a, inget kul alls att ringa och meddela jobbet om det :( Denna ständiga ångest alltså, fy fan vad jag hatar den! Men nu har jag varit sjukskriven på halvtid de fyra senaste veckorna, jag var sjuk och hemma i feber två hela dagar förra veckan och nu VAB... Det är ju inget man kan rå för och visst kommer ens egen och sina barns hälsa före arbete men den där gnagande ångesten kommer ju ändå...

Vad ska vi göra med denna dag då? Ungen är ju genomförkyld och ögat klibbar lite men han är ju full av energi... Just nu ser vi på Nicke Nyfiken samtidigt som Elton dansar loss som en tok till låtarna ur Frost :) Jag är ju också genomförkyld och känner att bihåleinflammationen är på g så jag borde ju passa på att vila, och snyta ihjäl mig. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar