lördag 18 oktober 2014

Blod


När jag kom hem igår hade mannen köpt färska blommor till bland annat min fina House Doctor-vas, tummen upp!

Den här natten har varit allt annat än spännande. Strax efter midnatt skriker Ellioth i panik att han inte ser något. Båda ögonen har alltså klibbat igen så nu kör han ögoninflammation :( Vi tvättade rent ögonen och sedan fick han krypa ner bredvid oss och somnade om gott. 05.20 skriker Elton i panik från övervåningen då han inte tycker han kan andas för han är täppt i näsan. Vi snyter honom och ger nässpray och sedan får han också krypa ner hos oss. Då upptäcker vi att det är blod i hela sängen och Ellioth har blod i halva ansiktet och när vi väcker honom och han reser sig upp rinner det blod ur näsan på honom. Vi lägger en handduk i sängen och tvättar av Ellioth och sedan kryper vi ner i vår säng allesammans. Elton har piggnat till och vill gå upp men strax innan 6 somnar han tätt intill mig med näsan tryckt mot mitt bröst (precis som när han var liten) <3 Vid 8 vaknar vi igen, grabbarna går upp och slår på tv:n och vi ligger och drar oss en kvart. Sedan är det dags att gå upp då det är fixardag i föreningen som börjar vid 9. Sedan dess har Mange varit ute och styrt på gården, grabbarna leker med kompisar och jag tvättar sängkläder och rensar lådor (gravida tjockisar får väl dispans på att kratta löv tänkte jag). Sedan vi flyttade till huset älskar jag sådana här hemmadagar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar