lördag 18 oktober 2014

Babyskydd


Till kommande bebis har vi köpt ett babyskydd från Axkid. Till grabbarna hade vi ett från Acta Graco som vi var väldigt nöjda med men nackdelen är att stolen väger cirka 4,5 kg. Detta från Axkid väger bara 3,5 kg. Jag var inne på Babyproffsen och kände, klämde och testade hur de olika babyskydden var att klicka i och ur sina baser och fastnade för Axkid. Jag googlade även testresultat och denna kom på delad andraplats, tillsammans med Maxi Cosis-babyskydd på Bäst-i-test.se 2014. BeSafe vann testet men så kostar både det och Maxi Cosi mer än dubbelt så mycket så jag hoppas att vi blir nöjda med detta nu. Jag hade egentligen tänkt köpa ett babyskydd som med adaptrar passade till Buggan men det känns inte som det var värt cirka 2000 kr mer liksom. Ska jag gå på stan lägger jag ju hellre ner grodan i liggdelen och ska jag in och handla mat kan jag ju ställa ner babyskyddet i kundvagnen. Nä, jag tror det här blir bra! Är det någon som har erfarenhet av Axkid som märke? (Vet också att de tillverkas i samma fabrik som Brios...)

Måste påminna mig själv att skriva ett inlägg om vilka namn vi tänker oss på bebisen också. Det kan nog passa sig ihop med torsdagens inlägg som säkerligen kommer bjuda på massor mysiga 3D-bilder på vår lilla groda då vi ska till Anders Selbing då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar