söndag 5 oktober 2014

Tidig söndag





Denna söndag kom Ellioth nersmygandes redan vid 06.45. Han kröp ner bredvid oss men hade så mycket myror i brallan så jag skickade ut honom på soffan och satte på Barnkanalen. Jag och M låg kvar och myste i en timme (ja, nu är vi sams :)) tills Elton kom ner och härjade. Då tog vi fram datorn och ritade upp vår garderobsvägg vi ska ha i nya sovrummet. Därefter skuttade jag upp och satte igång en maskin med tvätt medan M och Elton for iväg till affären för att köpa färskt bröd. Vi avnjöt en lång och god frukost innan det var dags för Ellioth att gå på kalas. När han var där plockade och rensade M lite medan Elton och jag tog bilen till stan. Jag hade lovat honom två nya tröjor (då han blev avundsjuk på brorsan som fick nya häromdagen) och så skulle han få peka ut lite saker han önskar sig i födelsedagspresent i leksaksaffären. Jag gick även loss ett andra varv på Hemtex och lite inredning för nästan en tusenlapp fick följa med hem. En galet snygg fönsterlampa till sovrummet och två kuddar och en pläd till vardagsrummet. Därefter for vi hemåt och hämtade upp M och Ellioth och så tog vi en sväng till sommarstugan för att de efter så att den stod kvar. Jag älskar verkligen det stället men nu när vi har radhus hinner vi aldrig vara där så i vår kommer vi sälja det, med sorg i hjärtat. M och min pappa håller på att pimpa det lite nu så att det ska vara fräscht för en kommande försäljning!
Under tiden vi var i stugan stod en köttgryta på spisen och puttrade och när vi åt det flera timmar senare var köttet sådär mört att det bara trillade isär på tallriken. SOM jag längtar till min matlåda imorgon!:)

Nu sover kids sedan en stund tillbaka och jag och M har slängt oss på soffan. Lite serie innan det är tidig läggdags för mig som ju öppnar imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar