tisdag 7 oktober 2014

Feberyra



Måste, MÅSTE beställa! Skötväska från Elodie Details. (Bilder lånade från elodiedetails.com)

Hittills har vi ju åkpåsen och mössan till bebis i denna serie från ED, nu återstår bara skötväskan. Så nice med en skötväska som dessutom fungerar som en snygg "vanlig" väska. Jag har dock lite svårt att se Mange slänga väskan på axeln när han är pappaledig och ska ner på stan en sväng :) Men han har gått med på att köpa denna så det är ju inte mitt problem! :)

Den här dagen, usch. Det började med en hemsk natt. Elton har SUTTIT mellan oss och sovit för att inte hosta ihjäl sig men tusen gånger ändå rullat upp PÅ mig för att hela tiden hosta mig rakt i ansiktet. På det har jag vaknat och tagit nässpray typ 15 gånger... Det var riktigt tungt att gå upp och följa ungarna till förskolan och skolan och när jag kom hem var jag helt slut. Jag tryckte i mig mer tabletter och kröp ner i sängen en stund till men började skaka i världens frossa och yes, då visade tempen feber. Hade en specialtid på jobb då en kollega var sjuk och då vi inte fick vikarie så det tog emot att ringa och fråga om de klarade sig utan mig :( Jag flyttade till soffan och lade mig och sov tills M kom och bjöd mig på lunch. Mådde så jäkla kass att jag knappt orkade sitta vid matbordet så jag fick bara i mig några tuggor. Trillade ner på soffan igen och grät som ett litet barn när M åkte igen. Somnade och vaknade av att jag typ yrade då jag fick för mig att flygplan höll på att bomba utanför, sjukt läskigt. Har tryckt i mig mer tabletter och ligger helt utslagen på soffan. Det här var ju verkligen vad jag behövde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar