tisdag 14 oktober 2014

Jag är så svag för dig


Alltså jag är så svag för den här killen <3 Bortskämda ungar är det värsta jag vet och våra barn kan visst fråga om de får någon leksak ibland när vi handlar men de godtar alltid ett nej. När Ellioth däremot kommer hem och vill börja i innebandy och han berättar att han både behöver glasögon och klubba, ja då är det ju svårt att säga nej. För mig är det självklart att barnen ska få testa på olika idrotter och nu när fotbollssäsongen är över passar ju innebandy perfekt! Så nu i eftermiddag for vi till XXL för att inhandla klubba och glasögon vilket ju passade perfekt eftersom de dessutom hade 25% på ett helt köp. När vi var där insåg Ellioth plötsligt även att han behövde en ny cykelhjälm då den han har nu tydligen är "töntig" (och jag kan väl till viss del hålla med- turkos med fiskar på!) så nu fick han en "cool" bmx-hjälm. Detta är inga ord vi använder hemma utan det kommer säkerligen från kompisar på skolan. Och nej, jag vill inte att mitt barn ska ha en hjälm om han känner sig töntig i den utan då köper jag en mer neutral. Svag mamma kan tänkas, men hur fan gör man? 

Idag är en fullspäckad dag som alla andra. Jag har jobbat och haft mina första utvecklingssamtal, inhandlat ovan nämnt på XXL, kompletterat på Maxi och nu laddar jag batterierna på soffan en stund innan det är dags att fara på personalmöte. Dessa dagar passar inte jättebra ihop med min huvudvärk men vad att göra? Troligtvis är den ju hormonell och försvinner först efter förlossningen. Jippi, det är ju bara cirka 3,5 månad dit så det är bara att kämpa på. Onsdag är min sista dag som halvt sjukskriven så därefter är det bara att kämpa på med heltid igen! Bara att vänja sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar