måndag 30 juni 2014

Jagad

Det som var tänkt som en PW ikväll blev snarare en löptur. Jag brukar gå 2,5:an två varv när jag vill gå halvmilen men idag kände jag för att testa något nytt och gav mig ut på 5:an, något jag ångrade ganska snabbt. Vägen blev till en liten smal stig som slingrade sig djupt inne i en tät, mörk granskog. Inte nog med det, det började lukta djur så jag blev livrädd och började springa samtidigt som jag ringde M för att få tröst, haha. Nästa gång blir det 2,5:an två varv igen, såvida jag inte har sällskap och klockan istället är eftermiddag och inte kväll.

Annars bjöd förmiddagen på jobb och sen eftermiddag bjöd på shopping. Jag fick pengar i examenspresent av både mor och far och svärmor och svärfar och för dem ville jag köpa mig ett fint halsband. Idag hittade jag det perfekta, ett från Thomas Sabo (bild kommer!). Köpte mig även lite nya kläder då garderoben verkar eka tom varje morgon trots att de är så fulla att det inte ens går in en liten strumpa till :/ Fyndade även en skylt med texten: "SE UPP, lekande barn!", vilken jag ska ställa ut på trottoaren. Vi bor vid en vändplan men vilken fortsätter i en gångväg (vilken döljer sig bakom en sväng). Här kommer mopedisterna i minst 50 km/h och jag blir lika rädd och arg varje gång. Vill smyga upp bakom häcken och kasta ut någonting så de får tvärnita men tänk om de skulle ramla och göra sig illa då, så ja den tanken går ju bort. Nu ska jag ställa ut skylten och förhoppningsvis saktar de ner!

Nu kallar sängen, imorgon är det jobb igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar