torsdag 12 juni 2014

Läskiga sjukdomar och djur

En sådan där dag när man kommer hem från jobbet och mannen har köpt tröjan man önskat sig...<3

En vanlig dag på jobbet men med lite extra kärlek från barnen. Några rusade in i min famn när de kom, följt av ett ärevarv runt gården och mitt hjärta slog några extraslag. Jag fällde även några tårar när en kollega som kämpar mot hemsk cancer kommer ut på gården och får ett sådant magiskt välkomnande av barnen. De hoppade av lycka samtidigt som de kramade henne ömt och försiktigt <3

De ringde även från sjukhuset idag. En tid var bokad till den 23/6 men läkaren ville tidigarelägga tiden så på tisdag är det ny undersökning. Nödvändigt ont, inget jag ser fram emot. Vi får se vad den visar... :/

Kvällen bestod av sommarfest på förskolan. Kidsen sjöng, pedagogerna fick presenter, det var dragkamp och tipspromenad, vi fikade och kidsen lekte medan vi föräldrar njöt på en filt i solen. Tummen upp.

Nu ska jag hoppa i säng då jag öppnar imorgon. Behöver ta igen lite sömn då det blev dåligt av det inatt. Vid 02.45 vaknade jag av att det var ett jäkla liv utanför... Blev vansinnig och svor åt grannens hund men ganska snabbt hörde jag att det inte var hundskall utan rådjur som skällde. I nästan 20 minuter höll de på och jag kunde verkligen inte somna om... Djur är kusliga och jag blev hemskt mörkrädd. Skickade upp Mange på övervåningen för att kika till ungarna så de inte blivit uppätna av en älg eller så :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar