fredag 13 juni 2014

Nya Air Max och snoppmätaräventyr!

OM jag är kär i mina nya Air Max <3


Trött som ett as efter en hel vecka med jobb plus att klockan ringde 04.30 imorse för öppning. Dock är det ju värt att gå upp tidigt när man får sluta 13.30. Gasade hemåt och hämtade hem mina hjärtan från förskolan. Där möttes jag av en 6-åring som låg under en filt och var jäkligt hemlig. När han kom fram under filten rättade han till byxor och kalsonger och var illröd i huvudet. Jag hämtade en pedagog och vi fick dra ur honom vad de gjort, de hade tittat på varandras snoppar. Oooookej. Då blev det att ha det där snacket med honom att man inte är naken och jämför snoppar på förskolan. En gång gör man fel för man vet inte allt när man är liten, och jag var inte arg på honom. Vi kom överens om att vi skulle gå till biblioteket och låna en bok om snoppar. Så var det med det.

Vid 18 var det dags för kalas för Ellioth. Pjamasparty hos hans gamla tjej och med sina gamla förskolekompisar. Taggat till tårna var vi i Tornby innan och köpte ny pjamas. När vi kom dit och tjejerna berättade att de skulle ha disco fick ungen panik så både tårar och snor sprutade och så ville han åka hem. Vi försökte stanna, och jag stannade med honom, men gråten kom hela tiden så tillslut åkte vi hem. (Eller vi mötte upp mormor & morfar och så följde han med dem hem). Det verkar minst sagt lite jobbigt att vara 6 år. Känslorna svajar aningen. Det gulligaste var ändå när vi anlände kalaset och Ellioths "tjej" utbrister: "Åh yes, nu kom min drömprins!" <3

Nu ligger jag och söver lillprins och jag ska också råka blunda en stund. Trevlig helg peeps!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar