måndag 9 juni 2014

Lurad

Såhär åkte jag till jobbet imorse vid 05.30... Visst, det var bara 13 grader men solen lyste ju från en klarblå himmel och SMHI lovade ju att det så skulle vara hela dagen. Jag hann 2 km och himlen var täckt av grå moln. Appen visade fortfarande stor sol hela förmiddagen men när vi var ute på förmiddagen var det övermulet och lite kyligt. När vi gick in för att äta lunch sprack det dock upp och hela eftermiddagen har ju varit helt fantastisk! Extra nice att sluta 13.30 då :)

Hämtade hem mina prinsar tidigt idag alltså men de visade sig vara två monster! Under tiden jag satt i telefonen med sjukhuset (det kan ha tagit TVÅ minuter) hade Elton putsat möblerna med lampolja samt tjutit fyra gånger för att hans storebror retat honom. Samtalet var ju en visa i sig också. De kan inte se att jag besökt sjukhuset mer än att det finns två provsvar. Min undersökning samt att en ny tid skulle bokas 1-2 v framåt fanns inte. Okej? Ni som jobbar på sjukan, lägger man inte in någon notis i en patients journal direkt? Skitsamma, något värde som mättes i blodprovet var påväg åt rätt håll så det kändes i alla fall bra. Ny tid skulle skickas ut också! I samma veva jag fick det här samtalet började jag söka min man. Han skulle åka från Stockholm vid 13 idag och var i tid hemma så jag kunde träna. 15.30 hade jag försökt få tag i honom i 2,5 timme utan att lyckas. OROLIG DELUXE! Hans skittelefon hade låst sig och jag hatar Samsung så jäkla mycket. Nu släpper jag inte iväg honom någon stans innan han fått ny mobil! Var sååå arg och orolig när han tillslut kom hem!

Barnen fick sedan besök av sin vän Tim. Sedan dess har man inte märkt dem, de leker sååå bra de tre!
Nu måste jag blunda lite!
Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar