torsdag 19 juni 2014

Som en snigel som kladdat fast

Nya klor. De där spetsiga kändes så farliga när man klär på- och av barn samt byter deras blöjor, jag var så rädd att riva dem. Det känns mer safe med dessa mandelformade och vita känns somrigt.

Jag mår mycket bättre idag. Efter att ha tagit ungarna till förskolan var jag dock tvungen att lägga mig ner och vila. Det var ingen liten kraftansträngning efter att ha legat i sängen i nästan 48 timmar. Gav mig fan på att städa huset vilket i normala fall tar cirka en och en halvtimme, nu tog det hela dagen. Dammade ett rum, fick lägga mig ner och vila. Dammade ett till, vilade. Dammsög, vilade. Ja, så fortskred det och mitt på fick jag pausa med lunch och en film. Nu på kvällen var jag iväg hos Martine en timme också och fick naglarna fixade som sagt. Det känns passande med långhelg och en oplanerad midsommarafton nu när jag inte är hundra och behöver fortsätta vila. Jag behöver vila redan nu så godnatt ni fina! Hoppas solen strålar på er alla imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar