onsdag 30 april 2014

Det snurrar

Mitt minsta hjärta skämde bort mig med fotmassage när han kom hem från förskolan idag <3

Precis nyss, klockan 18.40 hoppade jag ur pjamasen. Ja, hoppade UR! Den har jag haft på mig hela dagen då jag ändå bara suttit hemma med det jäkla examensarbetet. Allting med det tar så jäkla mycket längre tid än vad man räknar med, hatar't! Men förutom det har jag hunnit prata med facket om vad jag ska kräva för lön och så. Ska man tjäna bra är det ju tydligen Stockholm man ska bo i då förskollärarna där ligger 5000:-/mån högre än vi här i Linköping :/
Men i alla fall, nu är kläderna på då grabbarna vill ut och se elden!

Pratade nyss med min bästa boss Ullis också. Hon hade haft en till person som ringt och bett om referenser idag, från en privat förskola. Tänk er 7 pedagoger på 28 barn istället för 3 på lika många barn på en kommunal förskola. Undrar om lönen är högre också? Alltså tänk om de ringer och erbjuder mig en tjänst där också? Alltså jag vill ju ha det första, men vilken chans detta skulle vara! Eller hoppas jag på det tredje? Alltså snart börjar det ryka ur öronen på mig så som det tänks och snurras där inne... Ghahhhh!

Nä, nu ska vi ut och välkomna sköna maj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar