torsdag 3 april 2014

Långt bort i otid

Lunchdate med den här snyggingen igår!

Gårdagen betydde universitetet hela dagen lång. Sprang på Erik, som jag jobbade på Kålis med hela sommaren, så vi gick ner och tog en lunch på stan. Vi hade ju massor att uppdatera om oss så den timmen bara svischade förbi. Föreläsningen 13-15 var lååång och seg och jag kunde verkligen inte hålla mina ögon öppna. Som tur var satt jag längst bak så lade jag ner huvudet på bänken åt ena hållet såg inte föreläsaren mig och jag kunde blunda lite. Tänkte att jag bara skulle blunda lite medan han pratade om en för mig ointressant punkt men jag vaknade upp tio minuter senare och hade missat nästa tre viktiga punkter :/
Skyndade hem för att hämta kidsen och när sedan Mange kom hem for jag till stan för att fixa mina fransar. Hade lite tid innan så när jag sprang på Robin tog vi och käkade på Hälsofreak. Eller han åt och jag tog en proteinsmoithie :) När jag kom hem igen sov hela huset så det var bara för mig att krypa ner!

Idag åkte Mange redan vid 6 då han skulle till Göteborg och Alvesta och jag fick stressa iväg till förskolan innan skolan. Grabbarna var dock så snälla och duktiga så det var en glad och harmonisk mamma som gick från förskolan. Dock är jag lite mer stressad nu då M ringde mig (från Alvesta) nu när jag var påväg ner till stationen i Norrköping för att berätta att förskolan ringt honom då Ellioth har feber. Jag hade då 1 h och 10 min innan jag kunde vara på förskolan så jag testade med mormor men hon hade precis börjat storhandla på Maxi (och morfar jobbar!). Så typiskt att det händer när alla är långt bort eller upptagna och inte kan komma dit snabbt :( Och vi har ju fasen vab:at 3 veckor senaste månaden, räcker det inte nu?:/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar