torsdag 17 april 2014

Bitter start på påskledigheten

Den här dagen blev lite av en besvikelse... Igårkväll bestämde vi att grabbarna skulle få ledigt från förskolan idag och att de istället skulle få hänga med mig till stan och göra lite ärenden till den stundande Stockholmsresan vilken var tänkt imorgon. Mange skulle dra sig hemåt vid lunch och ta kidsen så jag kunde plugga. Mange åkte till jobbet vid 7, 7.15 var han hemma igen. Det blev inget jobb utan bara en tankning då han insåg att han hade alldeles för ont i magen. Han kom hem och sov och strax efter 9 åkte grabbarna och jag mot stan. Vid 10 fick jag sms: "Du kan messa och ställa in Stockholm, jag har spytt...". FAN. Jag med min emetofobi fick självklart panik... Vi hängde kvar i stan till 14 innan vi vågade oss "hem". Barnen fick stanna ute medan jag kutade in och raffsade ihop en påse med kläder till oss och så flydde vi till Ljungsbro. Ett stopp i Tornby på vägen så jag nu kan njuta av lite vin medan jag badar kidsen. Tur att jag fick visa leg, det gjorde ju dagen lite lättare!

Men det är helt sjukt... Första gången vi var hos fam Thell i Sthlm blev Ellioth magsjuk och spydde ner hela sig och sin vagn. Jag spydde hela vägen hem och M när vi kom hem. Dagen efter spydde Johanna och Pontus. Nästa gång var Ellioth förkyld vilket resulterade i att Johanna och Pontus låg i jordens influensa med halsfluss. Nu hann vi ju inte ens dit, det var väl tur i alla fall då. Men bittert då vi sett fram emot det här så länge :( Aja, nu håller vi tummarna att vi klarar oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar