torsdag 24 april 2014

Magsjuka

Mange missade ett samtal på telefonen men personen hade pratat in på telesvar. "Hej, det var Anneli på Svalan, jag ville bara berätta att det går magsjukeepedemi i huset, 12 ligger hemma och kräks idag. Tänkte ifall ni ville ha barnen hemma?". OM vi ville! Jag ringde direkt och sa att de fick vara hemma och då berättade hon att en till hade hunnit ringa, så 13 magsjuka och då både barn och personal. Stor chans att vi klarar oss tänkte jag och slängde på luren. EN KVART tog det så skriker Elton: "AAAAAJ, det gör jätteont i magen!" och jag hinner precis fråga om han behöver kräkas innan det sköljer ur honom (ungen hade ätit blåbärssoppa till frukost och kräktes på vår vita matta dessutom, bonus...). Så nu är det 14 barn från förskolan som är hemma och spyr då. Det är ju bara en tidsfråga innan det är Ellioths tur? Och sen är det väl mammans tur, och kanske pappans också.
Fan, jag tjuter ihjäl mig när jag skriver det här :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar