måndag 21 april 2014

Gårdagens trevliga häng

Gårdagen började med frukost ute. Vi har vår lilla loungegrupp i morgonsol och där det är lä så det var inte nådigt gött att sitta där, rosta mackor och lyssna till fågelkvittret! Därefter fortsatte vi att vara ute allihopa, Ellioth körde obepiece medan Elton körde pjamas ända till lunch, sååå härligt! Vid lunch kom Tuwa på besök och ungarna studsade, studsade och studsade i någon timme innan vi for ut till min syster i Skärkind! Där bjöds vi på gofika i form av rabarberpaj (något jag älskar så mycket att jag hade hoppat lunchen för detta goda), solhäng och massor skitsnack. Grabbarna fick dessutom åka moppe med sin storkusin Rasmus och var helt galet saliga :) Därefter åkte vi hemåt och fem minuter efter vi klivit innanför dörren kom familjen Behrendtz på besök. Vi grillade och åt gott tillsammans och några glas vin slank även ner :) Jag var så satans trött så jag passade på att ta en nap när jag sövde Elton och när de precis gått tog jag även på mig uppdraget att söva Ellioth, allt för att själv få lite sömn :) Dock vaknade jag pigg redan 04.10 imorse och kunde inte somna om så vid 05 klev jag upp och satte igång med examensarbetet. Nu har jag alltså pluggat i tre timmar och tror jag ska väcka familjen för lite frukost innan jag säkerligen däckar i en solstol en liten stund. Ja, för nu är jag faktiskt trött :)
Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar