måndag 7 april 2014

Examensarbete

Fina tulpaner stod på bordet igårkväll när jag kom hem från jobbet, min man kan <3

Efter massor föreläsningar förra veckan har jag idag satt igång med examensarbetet "på riktigt". Jag var på biblioteket på universitetet och lånade två böcker jag beställt (första gången jag lånar något där:)), letade fram gammal kurslitteratur från mitt matteår, reviderade mitt PM, skrev ett missivbrev och började spåna på intervjufrågor. Här ska studeras lärare och elevers attityder till matematik. Och ja, jag tycker nog faktiskt att det är lite spännande:) Imorgon är det dags att börja se vilka böcker som kan användas och sedan måste jag börja söka vetenskapliga artiklar och läsa dem. Hatar att allt sånt är på engelska. Vanlig engelska fixar jag väl sådär men vetenskaplig engelska, usch!

Hämtade hem grabbarna från förskolan vid 16. Den ena var trött och hängig vilket inte var så konstigt då han bara ätit två skedar ris på hela dagen. Efter att ha kämpat med middagen i 40 minuter och då han bara fått i sig hälften gav vi upp. Han har liksom så mycket att prata om så han har inte tid att äta (Elton). Dock sa han själv att han var lite varm och tempen visade 38.1. Så lite förhöjd temperatur men vi får väl se vart det leder...

Mange är ju i Göteborg och kommer hem först på onsdag kväll. Det innebär att jag strax proppar sängen full med ungar och inte långt efter dem kryper jag ner. Det finns ju inget mysigare än att samsova när M är borta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar