söndag 13 april 2014

Säsongspremiär

Det enda negativa med den här dagen; var fasen är våren?

Dagen började med en sådan där mysig morgon, barnen klev upp själva och lät oss ligga kvar och kramas i nästan en timme <3 Sedan klev vi upp och åt en god söndagsfrukost tillsammans innan vi satte oss i bilen och styrde mot Kolmården. Parken är inte öppen för allmänheten än utan endast för hotellets gäster så så himla mycket är inte öppet än. Inga attraktioner, shower och butiker men de flesta djur är ute. Idag hade de dessutom upplärning av all ny personal på restaurangerna och då bjuder de på all mat, lyx! Så vi åt pizza, hamburgare, thaimat, pannkakor och Ben & Jerry-glass och rullade nästan hem :) Vi såg även lite djur och ungarna hann med en lång lekstund i Kulmården medan vi föräldrar satt på en bänk och tog pussbilder (och frös halvt ihjäl) ;-)

När vi kom hem tog jag tag i att läsa på läroplanen lite och även beskrivningen av tjänsten jag sökt och ska på intervju för imorgon! Har kommit på att jag vill ha just denna tjänst väldigt mycket (förskoleklass) så snälla håll tummarna för mig imorgon!!

Nu har jag precis sövt två små grabbar så nu blir det ett glas vin och lite chips på soffan!
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar