fredag 14 mars 2014

Thaistyle

Idag har varit en sådan dag då allt varit "en sista"... Sista gången jag hoppade upp på motorcykeln för att frysa de 2 minutrarna till skolan (ja på morgonen är det typ bara 27 grader). Sista morgonsamlingen med alla fantastiska barn och pedagoger, sista pooldagen men jobbigast av allt var nog de där sista kramarna. När jag kramade om rektorn som jag haft kontakt med i över ett år brast det... Detta har verkligen varit mitt livs bästa resa och höjdpunkten var självklart när grabbarna var här. Jag kom in på praktiken under högsäsong och nu när jag åker har redan många barn och pedagoger slutat. Jag minns när min första handledare, bästa Flät-Anna, åkte hem för nästan tre veckor sedan. Därefter åkte min Kisa-Anna hem, och nu är det liksom min tur... Tiden från att jag bokade resan fram till avfärd gick så fruktansvärt långsamt, och nu här nere var det som att någon sköt salut och så var det över... När man har roligt går tiden fort, stämmer så bra in nu!

Sista stunden på stranden idag också och jag sög in alla intryck och bilder. Jag sög även åt mig endel sol för jag är röd som en kräfta :/

Kvällen och jag har varit världens mest oansvarsfulla... Drack ett glas vin, körde motorcykel. Drack en drink och ett glas vin till och körde sedan hem på min motorcykel. Jag var ju absolut aldrig full, men jag var ju inte nykter... Thaistyle? Jo!
Ledsamt var att jag missade Pazs (indianen) fireshow ikväll (IGEN- har missat den varjefredag i sex veckor!) men då körde han en extra show senare, bara för min skull <3 Och ni ser ju (bild!), helt magiskt!

Alltså denna ö kommer alltid finnas i mitt hjärta, och så kommer även denna resa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar