onsdag 26 mars 2014

Sju på snoppen

Mys med pricken tidigare idag <3

Helvetet började igårkväll, Eltons koppor började klia. Jag var i stan och hade planer men fick åka till Apoteket och köpa kylskum och sedan raka vägen hem. Stackaren visste inte vart han skulle ta vägen med all klåda. Vi dränkte honom i skum och tillslut somnade han, men sov bara en liten stund. Var vaken, frustrerad och somnade om. Hela natten har han vaknat om vartannat för att riva sig i håret där han har hundratals koppor, gnällt lite och så somnat om. Jag var skapligt trött när klockan ringde vid 5 imorse då jag skulle till universitetet i Norrköping men piggnade till när Elton kom upp med ett stort leende och knäcker: "Jag har sju vattkoppor på snoppen nu, Ellioth hade bara fyra, jag vann den tävlingen också!". Älskade lilla kämpe :) Idag har han dessutom mått mycket bättre och klarat sig utan skummet!

När Mange kom hem drog jag till Maxi för storhandling. När jag kom innanför dörren nyss fick jag direkt ta barnen för att söva dem. Nu har de precis somnat gott bredvid mig så nu ska jag ner och hänga tvätt. Har inte hunnit äta middag heller så det måste jag göra. Och duscha och plocka iordning så det blir lätt att städa imorgon. Ingen rast, ingen vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar