lördag 22 mars 2014

Kalajs

Dagens killar: Elton med sin älskade kickbike och Ellioth i sin mustasch han fick i present av sin faster :)

Jag är helt hopplös. Jag kom aldrig upp ur sängen igårkväll. Jag försökte men det var liksom som att gå upp mitt i natten, när man sovit typ två timmar, och jag mådde så fruktansvärt illa. Vid 00.30 var jag uppe och duschade och då var jag ju döpigg, 06.30 och morgon i Thailand ju :) Ikväll måste jag hålla mig vaken för nu är det verkligen god tid att vända på dygnet!

Dagen har bestått av fix och trix. Gick upp strax efter 8 och bäddade iordning och plockade. Efter frukost fick jag för mig att rensa bort alla vinterkläder, så nu vill vi inte ha några bakslag tack. Därefter drog Ellioth och lekte med Tuwis och jag och Elton åkte till Tornby. Först blev det en snabbsväng på Ikano (där ännu ett par trasiga brallor inhandlades!) och därefter var vi över på Maxi och köpte färskt bröd till det stundande kalaset. Nu har nyss min mor, far, syster, svåger, moster, morbror, grabbarnas farmor, farfar, faster och kusin åkt härifrån. Ellioth fick massor fina paket och de fick i gengäld lite mat och tårta. Det är så mysigt att ha alla här <3

Nu är det dags att städa igen. Jag städade inför kalaset i torsdags, gjorde om det i förmiddags och nu måste det städad efter... Städa, städa varje lördag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar