lördag 1 mars 2014

Friday, I'm in love

Friday, I'm in love with you <3

Fredagar blir ju lite speciella här nere också eftersom jag har praktik på vardagarna. På fredagar slutar både barn och lärare redan klockan 12 och då rusar alla iväg för att fara till någon vacker strand och lapa lite sol. Så gjorde även jag. Jag tog en tuktuk till Thai Cat där mina blivande grannar befann sig och jag fick dela sala med dem. Deras vän kom ner förra helgen och bredvid honom på planet satt en 25-årig tjej som reste ensam. Hon har nu boundat med "grannarna" och så gjorde även hon och jag. Vi låg kvar på stranden till 17-tiden och snackade, supertrevligt! Därefter åkte jag hem och packade för idag flyttar jag till min lägenhet på Sabaidee Mansion och jag blir alltså granne med söta Inger och Kennet som har lovat att ta väl hand om mig :) Efter jag packat igår drog vi ner till stranden för middag, livemusik och en fantastisk solnedgång. När vi kom och jag ville fota solnedgången "närmre" fick jag knalla minst 50 m för att nå vattenbrynet och när vi åkte hem tre timmar senare hade vattnet kommit ända upp till borden. Tidvatten är rätt häftigt!:)

Nu blir det lite plugg och poolhäng innan jag flyttar vid 11-tiden. Jag måste även fundera på om jag ska hyra en motorcykel blivande grannarna fixat åt mig. Sjukt värt att kunna åka varsom närsom utan att behöva haffa en tuktuk men jag går ju miste om motionen (för ja, då lär jag ju ta den till skolan på morgonen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar