söndag 2 mars 2014

Egen lägenhet

Pappi i min nya lägenhet <3

Igår var det flyttdag för min del då mamma och pappa idag har fart hem. Så innan lunch igår hjälpte pappa mig kånka väskorna till en tuktuk och följde med mig till mitt nya ställe. De har ingen reception så all hantering med nycklar och dylikt sker i tillhörande butik. Den var dock stängd igår men rummet var öppet och nyckeln låg på bänken :) Älskar Thailand och hur smidigt allt är! Sedan for vi tillbaka till mor och fars hotell och solade och badade. På kvällen kom de över till mig så mamma fick se min lägenhet också och sedan gick vi och åt på Papas, svensk kock! Efter det gick jag hem och pluggade en stund innan jag somnade och sov gott hela natten! Imorse steg jag upp vid 6.30 och vid 7 tog jag en långpromenad med grannarna. Jag började dock jogga lite och sprang upp till mor och far och sa adjö, de hade precis checkat ut för att börja sin färd hem!

Till lägenheten fick jag även hyra en motorcykel (MOTORCYKEL!! Inte moppe) så nu tar jag mig vart jag vill hur smidigt somhelst. Det betyder Thai Cat för hela slanten idag, tillsammans med mina grannar, Alexandra, Charlotte och Sim-Anna (som åker hem imorgon:() med man! Supertrevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar