söndag 9 mars 2014

Gibbonkärlek

Idag blev jag helt tokförälskad i denna lilla gibbonunge vid namn Levi <3 De säger att hon är 5 månader men jag tror att hon är äldre. Hon kom ensam från skogen ner till en familj som har en bar och restaurang på en strand på södra Koh Lanta. Familjen hade tydligen sett mamman lämna henne (sedan vet man ju aldrig hur sant det är...). I alla fall så är hon vild och skuttar iväg ut i skogen ibland men hänger helst vid baren. Hon är ju så liten och dyngtrött mest hela tiden och kryper då gärna upp i någons famn och idag blev det min. Hon sov på min mage i över en timme och när jag försökte lägga ner henne i en fotölj (min mat kom och jag behövde äta) vaknade hon till och började "gråta" samtidigt som hon klamrade sig fast med fötter och händer i mina kärlekshandtag :) Jag lade ändå ner henne men då klamrade hon sig fast i min arm. Vilken kärlek jag kände för denna lilla varelse, och jag som egentligen är livrädd för alla djur. Hon låg inte kvar i fåtöljen länge utan gick bort till några andra svenskars bord och plockade lite gurka från deras tallrikar och lekte med ett par glasögon. Grabbarna hemma vill ha katt, jag vill ha en gibbon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar