söndag 7 april 2013

Som den skogsmulle jag INTE är...

Klockan nio imorse var jag ute i skogen, som den naturmänniska jag är (hrmm?). Jag fotade harspår och spanade på knoppar. Varför? För att jag tycker det är så himla spännande förstås!! Eller? Nej. Ny uppgift i skolan. Vi ska ha en naturruta som vi ska följa i några veckor framöver. Jag trodde ju att vi skulle ha typ 3x3 m så jag kunde ligga på pappa och mammas baksida och spana men icke det. 70x70 fucking meter ska den vara och innehålla minst två biotoper (ex skog, strand, sjö, äng osv.). Så nu är min ruta utmätt och klar uppe i Rydskogen. Den innehåller barrskog, hygge och damm. Ni förstår hur spännande min vår kommer bli ;-) (ÅÅÅÅÅNGEST!).

Efter den lilla hajken (gick tillsammans med världens bästa Elma!) så blev det lite utelek med kidsen. Nu vankas det lunch och sedan ska jag iväg på klädparty, jag berättar mer om det sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar