lördag 6 april 2013

Kalas kalas!

Dagens outfit och nya klor!

Åh en sådan mysig dag vi haft! Efter träningspasset imorse (och en dusch) gick jag och grabbarna till lekparken. Där fällde jag ut en brassestol och satt och njöt i solen. Grabbarna började förstås att bråka om en spadjäkel men löste det själva och hjälptes åt istället. En öste sand medan den andra höll i hinken och vände på den :)
Efter en liten stund smet Elton och pappsen iväg och kom tillbaka med en överraskning till oss, Mc Donalds-mat!:) Det picnickade vi på nere på gården och fick lite sällskap av mormor'n och morfar'n som kikade förbi!

Sedan gick vi och väntade in (trodde vi!) tiden för kalas. När vi väl kom dit visade det sig att vi var en halvtimme sena, jag hade tagit helt fel på tiden :( Det var iaf världens finaste lilla Kelton som blev fyra år och hans pyssliga mamma hade styrt upp värsta kalaset med Angry Birds-/ Star Wars-tema! Ascoolt! Först fikades det på massor gott och sedan lektes och busades det endel. När det var dags att gå ut och leka med ballonger (jag hatar ju ballonger!) ryckte jag åt mig en liten en månad gammal, toksöt Loui och satt och snuffade. Toookmys!!
När jag precis skulle smita lite tidigare från kalaset för att fixa naglarna lyckades Elton bita hål på en lysstav (han trodde det var godis!) och fick i sig lite av vätskan. Det sved och smakade illa, ungen spottade och fräste och pappan blev lite nervös då han tydligen hade koll på innehållet (flourerande vätskor!). Vi sköljde dock munnen och efter ett samtal med giftcentralen var "larmet" avblåst, ingen fara alls!

Nu på kvällen har jag känt mig lite hängig men nu har jag tagit två superstarka tabletter och hoppas på att bli pigg!
Imorgon väntar en än mer fullspäckad dag nämligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar