söndag 14 april 2013

Kramar och glass!

Har jag någon gång nämnt att jag har världens bästa jobb;-)? Hursomhelst hade vi introduktion idag. Vi började dagen med tre timmar HLR och hjärtstartare. Övning ger ju färdighet sägs det så jag är glad att jag får repetera det här en gång om året (hade det även i höstas i skolan!)! Självklart hoppas jag inte att jag kommer behöva använda dessa kunskaper men om jag en dag behöver göra det så känner jag mig ganska säker på det! Vi fick även lära oss att ta hand om lite olika sårskador och det behövs verkligen. Med ibland upp mot 13000 besökare på en dag så händer det en hel del tillbud.

Det bästa på hela dagen var helt klart att alla restauranger och caféer höll öppna och att det var fri provsmakning (även för våra gäster:)). Det blev först att testa det nya pizzastället och där åt jag den godaste pizza jag någonsin ätit. Skinka, ost och ruccola, MUMS! Därefter en cheese och lite pommes och två kulor B&J:s till efterrätt. Detta följdes av klädprovning och när vi var klara med det var vi lite till glassugna så då tog vi en till runda på B&J:s :D
Lite info och papper och så var den dagen slut. Stämplingen visade 8.30-17 men det kändes mer som två timmar! Världens bästa djurpark, världens bästa kollegor och världens bästa stämning! Long for the summer <3

Nu blir det att preppa lite för morgondagen, plocka iordning och hänga lite tvätt och sedan blir det soffhäng med ännu mer gotte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar