torsdag 25 april 2013

Jag kommer inte lida av benskörhet iaf!

16.25, dags för frukost!

Vilken pers tandläkarbesöket var, och än är det inte över...

Jag tog ju de där två tabletterna Stesolid igår och kände mig jättefull och go. Jag somnade på två röda men vid två vaknade jag och mådde illa a la bakfylla. Jag lyckades somna om till 4 och då kom ångesten som på beställning igen och jag kunde inte somna om. Låg och snuffade Elton i nacken och grät. Så fortsatte det tills det var dags för dem att gå upp och för mig att ta två tabletter till. Det blev inget med det, jag ville inte ha den där bakfyllekänslan igen! Så jag steg upp utan dem och satte mig i soffan och grät istället! Jag smed planer för att försöka slippa besöket men min pappa körde dit mig och satt och höll min hand <3 Jag var där en halvtimme innan för att hinna prata med min tandläkare och för att få en snaps med lugnande. Han ville ge mig en "hästdos" men jag bad om lite lagom och så blev det. Jag klarade sprutorna utan några somhelst problem men sedan satte helvetet igång... Det slets och drog men det gick inte att få loss tanden. Han borrade sönder den i två delar och efter ännu mer slit och drag kom den ena halvan ut. Efter en lång stunds försök med den andra halvan var det knappt bedövning kvar så det gjorde så ont att tårarna sprutade. Det blev en spruta till men den bedövningen tog inte. Efter två timmar (jag hade bara tid en timme och tio minuter, så patienten som hade tiden efter fick gå hem!) gav tandläkaren upp! Han ville inte dra ut tanden på någon som inte var bedövad! Tack och lov för en stund MEN nu måste jag tillbaka imorgon och göra om hela historien... Ångest, panik, tårar...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar