söndag 21 april 2013

Hjältedåd :)

Jag skulle vilja ha den här dagen i repris (gärna redan imorgon!) för den har varit helt fantastisk!

Jag började morgonen med att åka och besöka min naturruta. Där låg jag på mage i skogen och fotade tussilago och gråsuggor i nästan en timme :) Därefter hämtade jag upp familjen och så drog vi till sommarstugan. Där såg vi redan genom fönstret att vi fått en liten inneboende i form av en fladdermus. Vi trodde att den var död men när vi kom in i stugan lyfte han på huvudet och tittade på oss. Han var alldeles uttorkad så vi ställde fram ett fat med vatten och han bara sög i sig. Grabbarna hämtade en fluga åt den som han mumsade i sig. Sedan bad jag min man bära iväg den men tuff som han är gillar ju inte han "saker som flyger" så det fick jag sköta! Stackaren (fladdermusen alltså, inte Mange!) skrek så jag höll på att börja gråta men jag satte honom i ett träd att han kröp högt upp, hängde sig uppochner och somnade! Efter den goda gärningen gjorde jag mig välförtjänt av lite sol och det var ju så varmt att det slutade med att jag låg där i endast trosor. När jag sedan promenerade runt i trädgården i endast trosor och gummistövlar såg det tydligen rätt kul ut så M tjuvfotade mig :)

Nu på kvällkvisten var vi och spanade in ett hus i Malmslätt och grabbarna hann att busa av sig lite med Tuwa!

Innan det är godnatt nu ska jag packa en flyttkartong!
Trevlig kväll finisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar