måndag 6 december 2010

Sex? Ligga? Älska?

Sofia Depp vore nåt. Depp som i deppig. Men Depp som i Depp vore inte fel det heller :)

Är inne i någon jäkla svacka och hittar inte motivation till någonting alls. Imorse skulle jag läsa in mig på nya temat (muntlig kommunikation) och det gjorde jag också, typ tre sidor! Jag gav upp, när jag insåg att det var över 300 sidor att läsa, och lade mig och sov istället.
Och som nu... Jag borde sätta på en maskin med tvätt, plocka fram dagiskläder till imorgon och plugga men istället ligger jag på sängen och orkar inte ens sträcka mig efter tv-dosan.
Jag hinner liksom inte med mig själv, inte ta hand om mig själv, jag hinner knappt andas. 5 minuter i duschen, på kvällen, är vad jag unnar mig själv. Vad jag har tid att unna mig själv.

Ja, jag vet att man kan ha det tusen gånger värre. Att man kan ha cancer och dödliga sjukdomar. Jag vet att jag borde vara glad att vi är friska. Men just nu är jag bara så trött att jag inte orkar annat än att gnälla!
Sorry folks, men här är det inte bara guld och gröna skogar!

Jag önskar mig nog mens, sådana här känslor brukar försvinna då?! Eller sex kanske? I anslutning till Dackefejden var när vi hade sex senast enligt M :)
Men vad fasen, sex liksom? Vi behöver varken öva eller tillverka så why :)?

Har småbarnsföräldrar (med fler än ett barn) sex?

5 kommentarer:

  1. Du borde önska dej en barnfri karlfri SOFIAhelg i julklapp.

    Skit i allt plugg en helg och ta hand om dej sj!

    Och detta med sex!! Alla är vi olika...

    >Kommer de in en ny karl i mitt hus kräver jag att få ligga minst 5 dagar i veckan PUNKT!! =)Och jag har tre små!!

    SvaraRadera
  2. ja det har man - om man för en gångs skull har turen att alla barnen sover i sina sängar. Det är absolut skillnad på det planet mellan 1 och 2 barn. Nu ska man liksom ha tur att båda barnen vill sova samtidigt. oddsen ökar ju inte direkt ;)

    SvaraRadera
  3. Tror vi har sex av misstag.
    "oj råkade du glida in i mig nu när jag vände mig i sängen??"

    SvaraRadera
  4. Har läst din blogg länge länge..du har ju så fina barn..otroligt söta!Vet att du är stolt över dom, och det ska du vara!

    SvaraRadera
  5. självklart, fler syskon måste ju bakas... träning först såklart! haha ;)

    SvaraRadera