onsdag 1 december 2010

20 grader kallt utan kläder.

Mysmorgon <3

Från mysmorgon med adventskalendern (på tv) och tända ljus till katastrofmorgon. Ellioth vägrade klä på sig ytterkläder när vi skulle gå till dagis. I 20 min kämpade jag med att försöka få på kläder, samtidigt som han kämpade emot som en lealös mask, men därefter gav jag upp. Jag förklarade att det var iskallt ute, så kallt att han skulle få isbitar i näsan av snoret men till svar fick jag bara: "Musigt ute mamma!". Jo, men visst serru, han tyckte det var jättemysigt ute. Efter 1 min skakade han som ett asplöv samtidigt som han grät och bad om handskar! Han fick dock klara sig, jag satte honom i pulkan och drog en filt om honom, sen småsprang jag till dagis. Det bör tilläggas att det tar 5 min till dagis om man släpar fötterna efter sig, så det är inte långt! Imorgon vill han förhoppningsvis ha kläder på sig!

Nu grupparbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar