onsdag 29 december 2010

Ledsen men rik...

Det är verkligen full rulle hela dagarna när man är hemma med barnen. Speciellt när man är mor till den lilla huliganen Elton som man inte kan lämna i 2 sekunder förrän han hänger i gardinerna! Idag kom Josse & Kellis och gjorde oss sällskap i kaoset vilket vi verkligen uppskattade. Världens finaste vänner är de där två människorna!

Efter deras besök kom karln hem . Jag sövde Elton och dök sedan ner i "skol"-böckerna medan M och Ellioth myste framför tv:n. Jag blev dock ganska snabbt avbruten då det kom ett par och kikade på vagnen. Det tog tid då de var väldigt pratglada och eftersom jag instruerade alla funktioner på vagnen men det var det mödan värt för jag blev 4000 kr rikare och en vagn fattigare. Ont gjorde det i mammahjärtat då det finns massor minnen i vagnarna. Aldrig, innan jag blev förälder, trodde jag att man kunde ha separationsångest med en vagn, men det kan man :)

Nu på kvällskvisten for vi till stan för att slänga in pengarna på banken och medan grabbarna for till Netonnet för att köpa fäste till tv:n tog jag en omgång på gymmet. Ett varv i maskinerna och en halvmil på crossen där jag förbättrade tiden med 2 minuter, JAG KAN :) Jag hann dock inte med allt innan grabbarna kom och hämtade mig igen så innan duschen snart ska magen få sig en omgång. Sedan är det dags att dyka ner i böckerna igen för att kunna åka och skriva på tentan imorgon!

Ellioth min Ellioth! Grabben somnade i bilen påväg till Netonnet och M kunde verkligen inte väcka honom. Så han fick gå och shoppa mde Elton i vagnen och Ellioth sovandes på hans axel :) Han somnade alltså för natten och kommer sova tills imorgonbitti. Vi kommer ge honom lite välling i sömnen bara :) Måste bara åter igen berätta hur duktig han är... Inte ett ord om nappen, dessutom sover han mycket bättre utan den. Förut vaknade han ibland om nätterna och ropade på oss då han inte hittade nappen, det slipper vi nu. Dessutom är han HELT TORR nu. Ända gången han har blöja är om vi ska åka och handla eller dyl, som kan ta lite tid, men även då är han torr. Och alltså ingen blöja på natten heller! Världens snällaste och duktigaste kille, man blir ju såå stolt!

Nu åter till alla måsten...


Min tokiga, fina prins idag!
(som hänger halvvägs ner i toan :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar