onsdag 8 september 2010

Epilepsianfall.

Jag blev visst 12 igen, ritade hjärtan och skrev min kärastes namn under föreläsningen!

Något otäckt hände också under föreläsningen, en tjej fick epilepsianfall. Är man inte "van" att se det kan det nog uppfattas väldigt otäckt, ja jag blev verkligen tagen. Hon trillade av stolen och av kramperna gled hon längs hela salen eftersom den sluttade. Några tappra, pålästa själar tog hand om henne och senare kom även ambulansen. Otäckt. Mitt hjärta höll på att hoppa ur kroppen då jag trodde hon skulle dö. Mina tankar kring att jag kanske valt fel och borde läsa till sjuksköterska istället blev som bortblåsta, jag skulle aldrig klara av det! Jag skulle springa och gömma mig om det kom in en med epilepsianfall, inte så uppskattat kanske. Nej, lärare är nog mer min grej iaf och nu dyker jag ner i böckerna en stund igen!

2 kommentarer:

  1. vill du gå på bloggfest på fredag så maila info@glitzy.se så ska du få en inbjudan

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Nej det ska jag inte, ska du?

    Kram

    SvaraRadera