torsdag 2 september 2010

Autumnmode.

Minns ni vintern som var? Den gör sig extra påmind sådana här dagar när det är som is i luften när man går ut på morgonen. Hösten är här, och med den senare vintern på intåg. Jag längtar nog ändå lite. Även att jag säger att jag inte är gjord för det svenska klimatet, och årstiderna, så har det ändå sin lilla charm. Hur mycket mysigare är det inte att tända ljus på hösten? När det är mörkt, regn och rusk utanför fönstret. Eller hur mycket skulle man uppskatta att krypa upp i soffan i en stor stickad kofta om det alltid vore 25 grader dygnet runt? Nej ni, lite mysigt är det även om jag är en sån som tröttnar efter en vecka eller två av vardera årstid, bortsett från sommaren då!
Det skulle dock vara kul att ha något att se fram emot i vinter, som en Thailandsresa, men det kan jag ju glömma de fyra nästkommande åren. Men om jag nu skulle få denna resa varje gång jag önskar så skulle jag ju inte heller ha något att drömma om, vilket är lika med tråkigt. Min drömresa till Maldiverna, den kommer en vacker dag, tro mig! Men endel i njuutningen av den är ju att drömma, längta för att i den sista fasen uppleva!

Nej, nu ska jag pimpas för sen är det seminarium mellan 13-17.



Ellioth och jag uppe på en HÖG snöhög i vintras, med en liten bebis i vagnen nedanför :)

1 kommentar:

  1. Jag har en Thailandsresa att se fram emot :) Hi hi...
    När ska vi ses då? Puss

    SvaraRadera