tisdag 24 februari 2015

Vad är fel?


Ganska missnöjd kille idag igen. Mycket skrik, mycket sprattlande och väldigt gasig mage. Inget bajs. Jag blir inte riktigt klok på detta och tycker så himla synd om honom. Min BVC-sköterska menade att jag redan borde märka skillnad på Elvis efter att ha varit "mjölkfri" i ett dygn, men icke...

Ingen bra dag. Lämnade på skola/förskola och skulle åkt och tränat med Emma. Hon hade dock ett förkylt barn hemma och då vågade inte jag. Jag är ju som sagt liiiivrädd för RS-viruset (dock sa läkaren igår att det börjar lugna ner sig med det...)! Åkte hem, Elvis skrek och skrek. Ammade och ammade. Körde lite hemmaträning när han somnat och sedan sov jag också. M kom hem med thaimat och sedan var det bara att amma igen för att sedan skynda till skolan/förskolan. Vi hade sällskap av en annan mamma och klasskompis till Ellioth hem så vi var ute en timme i det härliga vårvädret. Väl hemma igen skrek den lille herrn så jag kastade fram mellis för att kunna amma i lugn och ro. Sedan var det skrikfest igen så när M kom hem flydde jag till stan en sväng för att vila huvudet. Dock ringde M efter bara en liten stund då Elvis skrek och var helt otröstlig så jag fick stressa hem för att amma igen. Vi fick äta i 10 min i lugn och ro innan det var skrikfest igen. Jag valde då att ge tutte igen då öronen inte orkade mer (trots att jag ammade 20 min tidigare...). Nu sover han som en stock och har gjort en stund. Kombon ont i magen och övertrött är inte den bästa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar