torsdag 19 februari 2015

Svensk sjukvård, igen...

Idag var mina killar, mina största kärlekar i tidningen <3

I förmiddags fick vi besök av min moster och Angelica och Lukas, mina kusinbarn och alltså barnens sysslingar. Det var supermysigt och alla barnen fick så fina presenter <3

Sedan till det tråkiga. Elvis har ju fortfarande inte bajsat själv sedan förra tisdagen. Såfort han är vaken är han som en ostbåge, stönar och skriker som en tok. Stackaren har sååå ont i magen. Den där oljan vi förde in i söndags och måndags skulle ju få honom att bajsa men inget hände. Oljan kom ut lika snabbt som vi tryckte in den så antagligen sitter det ett stopp en bit upp som vi inte kommer förbi. Igår, efter timmar med hjärtskärande skrik, ringde M 1177 och blev kopplad till barnmottagningen. Eftersom vi hade en tid på BVC idag bad de oss att be vår sköterska föra in en sond (för att komma längre in, förbi stoppet) och ge honom Klyx och om hon inte gjorde det sa de att vi skulle be om en remiss till Barnmottagningen på sjukhuset. Vår BVC-sköterska vågade inte så ja, hon ringde barnmottagningen som skulle ringa upp oss i eftermiddag. Eftersom de fortfarande inte ringt ringde jag nu 1177 som i sin tur pratade med barnmottagningen. De hade inte glömt oss men hade så mycket att göra att de inte hunnit ringa, så vi skulle fortsätta vänta. Elvis har nyss somnat på min arm efter 1,5 timme gapskrik, stackaren <3 Vi lär ju inte få hjälp idag heller, och imorgon skulle vi åkt till Stockholm, det lär nog inte bli så :( Men huvudsaken är ju självklart att Elvis ska få må bra <3
Svensk sjukvård är bra när man väl kommer åt den, men det är vägen dit...:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar