tisdag 10 februari 2015

Snopp till snippa


Inte helt nöjd kille i "tjejbody" och hårband :) Men söt är han ju <3

Anledningen till tjejbodyn? Han hade en vit body på sig som han slabbade ner med massor bröstmjölk när han ammade. Den enda rena som var kvar var "tjejbodyn" (köpte den för en 20:a på rea och hade med till BB ifall det skulle bli en tjej) och det kan man väl ha när man bara är hemma tänkte den här morsan. Hårbandet? Var bara tvungen :)

Annars har denna dagen bara inneburit ett jäkla jäktande. Klev upp 06.15 och slängde mig i duschen då Elvis skrek som en tok och var superhungrig. Ut och amma, göra sig iordning, göra iordning barn för att komma iväg vid 8 för att lämna på skola och förskola. Hem och amma en snabbis för att fortsätta till nagelsalongen där jag fyllde på naglarna. Hem och amma igen för att sedan slänga i mig två obredda mackor för att halvspringa och hämta Ellioth på skolan, och sedan Elton på förskolan. Tog en sölig promenad hem med stopp i några pulkabackar. Väl hemma beställde Ellioth amerikanska pannkakor men jag fick pausa det då Elvis skrek som en tok och jag var tvungen att amma honom. Sedan stektes och åts det pannkakor medan Elvis fortsatte skrika som en stucken gris så det var bara att amma igen. Han är bara nöjd när han får hänga i min tutte, eftermiddagar och kvällar. Ganska frustrerande faktiskt! Detta har lett till en hemsk huvudvärk så efter en dusch tänkte jag slänga in handduken. M får väcka mig när det är dags att amma, minst två gånger kvar ikväll :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar