fredag 6 februari 2015

156 g lycka!



Seriöst? Ni måste skämta? "Stackars barn"? Läser ni ens vad jag skriver? Skrattar så jag kissar på mig åt det här...:) 
Tror ni vi bor i en grotta och aldrig sett ett nyfött barn innan? Det är mitt tredje och vet ni vad? Vi går på BVC, denna vecka har vi varit där tre gånger. De håller koll på Elvis, promise! Vilket även vi självklart gör!

Hur kan det vara synd om ett barn som ammas varannan timme plus får ersättning efter varje mål? 

Och för er oroliga själar där ute, jag kan lugna er med att han idag hade gått upp 156 g sedan i onsdags vilket är superbra! Efter vårt BVC-besök fick vi en remiss till barnmottagningen på US där blodprov togs för att kontrollera hans gulsot. Och ja, gulsot har han ju men värdet var långt ifrån så dåligt att han behöver sola. Positiv fredag med andra ord!

Däckad kille efter provtagning. Han verkar ha ärvt sin mammas ådror vilka smiter iväg såfort en nål kommer under huden. Det blev en jobbig stund för honom <3

Tryggt barn sover med händerna över huvudet <3

Jag fick fara till sjukhuset ensam idag då de andra grabbarna var i simhallen. Det blev ju ett litet äventyr då jag exempelvis aldrig fällt ihop vagnen innan... Men banne den som ger sig!:) Amningshjärna på det och jag är nöjd att jag fick med mig allt både dit och hem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar