tisdag 30 december 2014

Vi ska boa hela natten, boa hela dan...

Blev så full i skratt åt mig själv när jag stod i duschen imorse. Jag är helt slut hela tiden vilket inte är undra på då jag börjat boa som en tok! Det är inga myskvällar på soffan här inte utan hela hemmet är ett projekt då jag vill att det ska vara tipptopp när bebis anländer!
Igårkväll fick jag rycket och fick för mig att jag skulle rensa barnens rum. Mannen gjorde mig sällskap medan kidsen tittade på film utanför. Det är ingen idé att de hjälper till då de vill spara varje liten pinal. Vi slängde säckvis med leksaker. Dels trasiga saker men det mesta var ändå fina grejer som de inte leker med längre! Önskar jag hade tid (vilket jag eg har) och lust (det är väl här det brister...) och sortera upp sakerna och skänka men jag kör allt till tippen :(
Detta projekt tog oss till efter 22 och först då sövde jag kidsen. Detta bidrog till en sovmorgon till strax efter 9 idag, lyx!
Med gårdagens rensning av barnens rum kom jag ju dock på att de behövde mer förvaring så jag skickade M till Ikea idag på förmiddagen. Lite STUVA fick han inhandla vilket vi strax ska upp och skruva ihop. Under tiden han var iväg på Ikea idag mötte jag och grabbarna upp Marina, Kim, Alicia och Alva och passade på att åka lite i "skogsbacken" nu innan snön smälter bort. När de gick hem för att luncha rullade jag och grabbarna stora snöbollar ute på vår gård. Jag kan ju säga som så att det kändes i ryggen efteråt :/ En liten fruktstund på det till grabbarna (vi åt ju frukost vid 10-10.30 så vi hoppade lunch) och när M kom hem från Tornby tog de bilen till en lite längre och brantare backe en bit bort här. Jag stannade hemma och tänkte sova en stund men fick självklart för mig att börja rensa bland barnens spel, målargrejer och pyssel. Det tog några timmar då jag avslutade med att vässa typ 200 pennor :D

Nu har vi nyss ätit tacos och ska nu upp och skruva möbler. Mannen fick även köpa med sig en bänkskiva hem så nästa projekt (typ nyårsdagen?) blir tvättstugan. Den måste rensas och hottas upp lite då det ska bli skötbord till bebis där inne! Dock behövs det ju städas på torsdag också så vi får väl se vad vi hinner :/

Med städdag ska det även bäddas rent och på torsdag åker detta ljuvliga bäddset ner i sängen. Det är från Newport och kostar vanligtvis 1000 kronor men jag fyndade det på Tomtenatta för dryga 500-lappen :) Det var julklappen till oss själva iår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar