torsdag 25 december 2014

För mycket julklappar






Vi hade en fantastisk julafton igår. Vi gick upp i lugn och ro på morgonen, utan stress, och var iväg först vid strax innan 13. Det innebar att vi kom fram alldeles lagom till Kalle anka då vi (farmor, farfar och M:s systrar med respektive och barn) samlades framför tv:n och åt lite julgodis! Därefter åt vi julbord och medan de vuxna åt klart lekte barnen och jag fick lägga mig på soffan och sträcka ut magen en stund. Därefter åkte en av M:s systrar vidare och vi fick besök av tomten. Ungarna höll på att drunkna i paket och bara slet upp dem utan vidare omtanke vilket fick mig att må lite dåligt. Bortskämda ungar är det värsta jag vet (blev min tanke...) och nästa år ska antalet paket halveras, det ska jag se till! Nu på morgonen har det dessutom gnällts alldeles för mycket (då de har för mycket saker och inte vet vad de ska leka med) så jag är sugen på att plocka ihop deras saker och åka och ge det till de barn som blev utan julklappar igår och faktiskt skulle uppskatta en (!) klapp. Vi har bara oss själva att skylla...
Tillbaka till julafton. Efter tomtens besök öppnades det paket i timmar och därefter satte vi oss ner och fikade och snackade skit medan grabbarna var ute i jacuzzin. Strax efter 22 började vi köra hemåt och var hemma strax innan midnatt. Grabbarna somnade direkt vi började köra och var bara att lyfta över till sina sängar och jag slängde mig i säng direkt efter en dusch. Jag vaknade dock efter några timmar och mådde så fruktansvärt dåligt. Bebis levde rövare i magen och jag hade jordens halsbränna. Väl uppe för att ta en tablett brände det så mycket att jag var tvungen att kräkas. Tog därefter en tablett och kröp ner igen men kunde inte somna om på någon timme vilket resulterade i en trött morsa imorse. När grabbarna gick upp fick jag sova en timme till och väcktes av frukost nu vid 10.30. 
Idag tar vi en lugn dag hemma. Det ska städas och sedan ska väl allt lego börja byggas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar