torsdag 4 december 2014

So, so happy!


Nu har den här morsan varit ute på galej igen. Eller galej och galej, Tomtenatta. Det går tungt och sakta nu men med trevligt sällskap är ju allt mycket lättare. Mötte upp Fanny, Stefan och Elma (med syskonbarn) vid 19 och kom hem precis nyss! Det blev en julklapp till M på DNA, en julklapp till mig själv från Cubus och finaste julklappen till oss själva (M och mig) från Newport!

Dagen har inneburit VAB för M och jobb för mig, imorgon byter vi roller. När jag satt och läste för barnen efter lunch ringer M: "Du måste kolla din mobil!". Jag förklarar att jag läser för barnen och ber honom berätta: "Grattis älskling, du har blivit beviljad hel graviditetspenning!". Jag tjoade och en sten lättade från mitt bröst! Det är jäkligt tungt med alla arbetsuppgifter på förskolan och jag känner att jag inte riktigt fixar allt fullt ut alla dagar så att få vara hemma och ta hand om mig själv nu kom så jäkla lägligt! Redan nästa måndag går jag på "ledighet" så en vecka kvar med jobb bara :)

Firar just nu med julmust och skumtomtar i soffan. Innan dess var det inte lika mysigt... Vi har ingen värme och inget varmvatten så kvällens dusch var allt annat än trevlig :/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar