tisdag 9 december 2014

Tacka vettja smink!


Sov knappt en blund inatt. Jag hade frossa och gick upp och tog alvedon, då gick febern ner och jag började svettas som en gris. Kroppen värkte så ingen sovställning föll mig i smaken. Upp och kissa sex gånger på det... Nä, jag var inte pigg när jag vaknade och jag hade fortfarande feber. Men lite smink på det och jag såg väl ändå lite anständig ut?

Alla är sjuka/vab:ar/har semester/är på utbildning/pluggar på jobb, vi får inga vikarier så ja, jag känner mig tvungen att jobba även att jag är sjuk. Idag var dessutom hela barngruppen där, 19 barn, och stundtals hade vi dem ensamma på en person. Det är inte mänskligt, men med världens bästa kollegor går allt. På eftermiddagen hade jag "bara" 12 barn kvar och då fick jag till en jätteskojig mattesamling så jag är nöjd med dagen :) Stängde idag, sista stängningen på måååånga månader, känns så konstigt :)

Nu har jag duschat barn, mig själv, vikt tvätt, tagit fram kläder till morgondagen, sövt barn och nu ligger jag på soffan och ser gårdagens PH. Har ju egentid varje kväll nu då mannen spenderar all ledig till i sovrummet, ja och renoverar alltså :) Har lite molande värk i magen, hoppas det beror av hostan och inget annat :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar